
SEO. Uzyskaj więcej informacji.
Firmy lub właściciele sklepów internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podejmowanie działań na własną rękę. Nie mając kwalifikacji w tematyce SEO i nie śledząc systematycznie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować dobrze i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet przekazany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam również eksperci od projektowania graficznego, content marketingu, kampanii Google Ads oraz programowania służący merytorycznym wsparciem w tych obszarach.
Dobra agencja SEO opracowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań firmy, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto wybrać markę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale również tych kreatywnych i reklamowych, co roku wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od około dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO na ogół znajduje się sekcja z opisem tzw. „kejsów”. Zanim podpisze się umowę warto zapoznać się ze studia takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi problemami się mierzyła. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: informuje o planach zadań na zbliżające się miesiące, a także przesyła raporty z przeprowadzonych działań i ich efekty.
Kolejna istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii działań do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w przeciągu 30 minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o dodatkowe informacje o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszukać na własną rękę online, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO i o ważnych dla klienta artykułach albo usługach, które pragnie wypromować.
Opłata za wyniki – czy to poprawna forma rozliczeń z agencją SEO?
Przezornie powinno się podejść do agencji SEO, które oferują współpracę z rozliczeniem się za wypracowany efekt. W takim systemie klient płaci firmie SEO dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe uzyskają uzgodnione w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top3). To nadal całkiem popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże ryzyko – można wszak uzyskać błyskawiczne rezultaty przy pomocy łamania reguł określonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, więc odpowiedzialna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to rzadko jest ona stała – najczęściej w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby wykonać skrupulatny audyt SEO, a potem wcielać w życie wszelkie wymienione w nim prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy strona klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są dużo niższe.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]