
Wejdź tu, jeżeli ciekawi Cię aktualna oferta PBN.
By konsument wyszukał twój biznes powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne fachowe i pomocne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network – pomocne jako komponent wieloaspektowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, bowiem są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez większą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam tekstów. Prywatne sieci serwisów są przeważnie używane jako jeden z komponentów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają pozyskanie znacznej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich stworzenie to spory koszt, a następnie trzeba poświęcać wiele czasu na utrzymanie ich w dobrej jakości.
Jak zastosować PBN? Polecamy artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP
PBNy idealnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub adres e-mail oraz adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm albo artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Inna skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej wartość pierwotnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych stronach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, warte przeczytania informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z doradztwem finansowym, medycyną oraz aktualnymi wydarzeniami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO