Kliknij tu i dowiedz się, komu zlecić pozycjonowanie strony w Google.

Funkcjonują 3 główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dodanie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić z reguły:
– kraj (przykładowo “producent obuwia Polska”)
– miasto (“saksofonista Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Podgórze”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób zamieszkujących w tym samym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Drugi rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest także to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Braun Seria 5 szara,
– telefon Samsung Galaxy A50 niebieski,
– obuwie Adidas Hard Court białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne w szczególności dla sklepów online. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Światowe Dni Młodzieży, Dzień Dziecka lub Tłusty Czwartek. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Najczęściej należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, by Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony internetowej.

SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]